Wat & Hoe: Margot Mulder, derdejaarsstudente van de Hogeschool IPABO in Alkmaar, kreeg van haar stageschool het verzoek om werkkaarten te ontwikkelen met de Westfriese Omringdijk als centraal thema. Ze ging aan de slag en maakte 8 werkkaarten. Ze baseerde zich daarbij op de theorie van “meervoudige intelligentie” van Howard Gardner. De kaarten zijn goed in een bovenbouwklas te gebruiken. Kinderen kunnen zelfstandig aan het werk, individueel of in groepjes.
De opdrachtkaarten geven informatie over een bepaald onderwerp van de Westfriese Omringdijk. Bij de kaarten zijn ook werkbladen aanwezig en eventueel extra informatie. De kinderen zullen met de kaarten voornamelijk onderzoekend bezig zijn. Voor de leerkracht is er extra informatie bijgevoegd over de opdrachten, de benodigdheden en de antwoorden van de werkbladen.
Bron: Margot Mulder / iPabo
Wanneer: 2006
Doelgroep: BO bovenbouw
Materiaal: MI_8kaarten